Hålogalandkatten International Cat Show 2018


Puma totally enjoyed her stay at the hotel in Harstad. Travelling is so much fun!

Twentyone breeds and 150 cats at Hålogalandkatten International Catshow in Harstad this weekend.
Puma and I had a really good time with lots of lovely people and beautiful cats.
More photos can be found on our Facebook page.

Day 1 - June 2:
Our young Maine Coon Nordic Lynx's Crazy Kiss aka Puma (11 months) got Ex2 under Judge Veikko Saarela in open class with the following nice critique:
"Large, strong young female. Good box, good profile, excellent chin. Excellent oval eyes. Excellent large well set ears, excellent tufts. Beautiful black smoke colour. Excellent quality fur, today missing better show grooming. Excellent tail. Beautiful girl with fast legs. Sweet temperament."

Day 2 - June 3:
Puma got Ex2 under Judge Thea Friskovec with the following nice words:
"Excellent long framed, excellent developed young female. Excellent rectangular. Excellent squared muzzle, excellent profile. Excellent oval large eyes. Excellent set ears, large excellent tufts. Excellent size doubblecoat. Excellent light graded fr...., excellent tail, excellent condition. Total impression: attractive, promising young lady."

Thanks to Jeanett Mikkelsen / Frostheims Maine Coon for helping us with the grooming.




Puma kan stilles på NRR / FIFE sine utstillinger på lisens
Hålogalandkatten Internasjonale Katteutstilling var vår andre utstilling. I desember i fjor deltok vi på Adelkatten juleshow. Denne gang var det et mer omfattende arbeid med påmeldingen. Bakgrunnen for dette var at jeg kunne ikke fortsette som medlem i Ishavskatten (der er jeg nå istedet støttemedlem) / NRR / FIFe iom at jeg importerte Bellona (som er poyldaktyl) nå på nyåret. Jeg er i stedet gått inn i TICA som anerkjenner polydaktyle Maine Coon katter både til utstilling og avl. 



Jeg kan fortsatt konkurrere med min katt Puma (som har normalt antall tær) på NRR / FIFe sin utstillinger - men da på utstillingslisens. Skjema for å søke om lisens kan lastes ned fra NRR sin side her. Når lisensavgift NOK 600 er betalt, kvittering på dette og søknad er sendt inn til NNR, og søknaden er innvilget, så mottar man lisensen per post. Jeg fikk veldig god veiledning og hjelp fra NRR i prosessen.






I tillegg måtte jeg registrere Puma i TICA (hun er opprinnelig registrert i FIFe av oppdretter) og bestille stamtavle derfra (USD 50), samt fylle ut et eget skjema for påmelding til utstillingen som ble sendt direkte til NRR. Og som alle andre deltagere melde meg på / betale deltageravgift direkte til arrangør (350 / dag). 

Det er mye nytt å sette seg inn i - men heldigvis god hjelp å få! Puma kan konkurrere om Cert - men får kun lov til å ta imot to - og hun kan ikke oppnå titler i FIFe nå som jeg er utmeldt. Jeg syns likevel det er viktig og lærerikt å delta på utstillinger. Jeg lærer masse - vi koser oss veldig på tur ilag Puma og jeg - og vi treffer mange hjertevarme og flotte mennesker - og nydelige katter - så dette skal vi gjøre flere ganger.

Om alt går etter planen blir det utstilling i Sverige til neste år! Og da skal Bellona være med!

Kommentarer